Argentina Expels Chávez’s brainchild TeleSUR and RT

telesur-logo.jpg

By Zachary CohenResearch Associate at the the Council on Hemispheric Affairs
To see the full version of this article, click here.

On June 8, the Argentine government notified the Latin American television network teleSUR that their services would be shut off in the country within 15 days. TeleSUR, the brainchild of Hugo Chávez, is an alternative left-wing news organization founded through the cooperation of seven left leaning Latin American governments including Venezuela, Ecuador and Cuba. It gives a voice to the popular sectors of the hemisphere, covering news that often calls into question some of the right-wing biases of the hegemonic news media and provides information which promotes regional integration in Latin America. Although Argentina cited a “[renewal of] program listings,” as the reason for teleSUR’s dismissal, Patricia Villegas, the president of teleSUR, pointed toward underlying reactions against the left-leaning network, decrying the notice as “censura” (censure).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s